UnitedConsumers Reviews

: 138
15% Zou hier weer kopen

Relevantste positieve review

  2024-05-01
Tankpasje
Geen idee, word altijd goed geïnformeerd, alleen wacht ik al weken op een tankpasje.Lees verder
Gerda Homma

Relevantste negatieve review

  2024-05-13
IBAN-discriminatie
IBAN-discriminatie dit bedrijf werkt mee aan discriminatie met IBAN dat is verboden. kon geen si...Lees verder
peter

Review met meeste stemmen

  2015-06-25
De overstap was makkelijk
Ik heb mijn hele gezin laten overstappen met de zorgverzekering van united cusomters. Met 3 kinde...Lees verder
Daan Lamme

Reviews (138)

  (75)

 (26)

  (7)

  (5)

  (25)

  • Nog geen reviews!

    Ga op zoek naar bedrijven waar je ervaring mee hebt en schrijf er reviews over! Je reviews dragen bij aan een transparantere markt en zorgt voor betere betrouwbaarheid van bedrijven..

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Haperende overstap, maar voornamelijk Oxxio's fout

    Betreft nr 11297395. Verloop van problemen, inmiddels opgelost door UnitedConsumers, terwijl notabene Oxxio de fout maakte. - 11 Okt overstap via Gaslicht aangevraagd, van UnitedConsumers naar Oxxio voor éénjarig contract. Bevestigingsmail ontvangen van Gaslicht met juiste startdatum bij nieuwe leverancier. - Paar dagen later een bevestigingsmail van Oxxio ontvangen, met onjuiste startdatum, 30 okt 2023. - Contact opgenomen met Gaslicht, ze zouden contact opnemen met Oxxio. - Paar dagen later, 16 okt, nieuwe bevestigingsmail van Oxxio, nu startdatum juist, 4 dec 2023, maar met nog steeds een onjuiste einddatum, 30 ok 2024. - Ik infomeer Gaslicht hierover, een medewerker zou er werk van maken en contact opnemen met Oxxio. Hij zou mij meer laten weten, echter ik hoor lang niets meer van hem. - Om er meteen maar bovenop te zitten om (uit ervaring) tijdig te voorkomen dat het verder mis zou lopen, bel ik zelf ook even met Oxxio. Een medewerker die aangaf 'nieuw' te zijn, wil in eerste instantie de einddatum niet wijzigen naar de juiste einddatum, en verwijst mij terug naar Gaslicht. Ik geef aan dat dit onlogisch is, omdat nu alleen de startdatum gewijzigd blijkt, en de contractperiode opeens tien maanden is in plaats van een jaar. Uiteindelijk zegt hij de einddatum ook naar de correcte datum te hebben gewijzigd. Een bevestiging hiervan kan hij niet sturen zegt hij. - Inmiddels ontvang ik van UnitedConsumers een mail met dreiging van boete vanwege vroegtijdige overstap! Ik neem contact met ze op, en vertel ze dat Oxxio aan het rommelen is, en ze mij NIET dienen te laten overstappen vóór einde contract. Zij konden dit niet tegenhouden. Ondanks ik dus een contract heb met hen, en hen verzoek mij niet vroegtijdig te laten overstappen, is volgens hen het ‘landelijk systeem’ nu eenmaal zo, ten behoeve van marktwerking. Ik diende het met Oxxio op te lossen. - 3 Nov, inmiddels 3 weken bezig met mails en telefoontjes om een onjuiste overstapdatum tegen te houden. Opeens een mail van Oxxio dat levering bij hen al gestart is sinds 30 okt. Wat?? NEE! Dat is NIET volgens afspraak zoals in de bevestigingsmail van Gaslicht. Kastje/muur situatie houdt aan. Anno 2023 met moderne tech blijkt een soepele overstap erg moeilijk. Helaas. - Ik bel Oxxio opnieuw. Alles terugdraaien is moeilijk zegt de medewerker, ik zou teruggebeld worden door iemand die een 'switchback' kan doen Uiteindelijk hoor ik niets voor een week voort. - 10 Nov, ik bel opnieuw met UnitedConsumers, en leg wederom de situatie uit. Ik word doorverbonden met de betreffende teamleider. Hij is schappelijk, geeft aan de situatie vervelend voor mij te vinden, en omdat het probleem maar niet opgelost wordt en de levering bij Oxxio inmiddels al ten onrechte meer dan een maand te vroeg gestart is, zegt hij toe de overstapboete van 100 euro te laten vervallen. Ok, sympathiek! Ik neem opnieuw contact op met Oxxio die de switchback maar niet rond leek te krijgen, en vertel hen dat het niet meer uitmaakt, gezien UnitedConsumers van de overstapboete afziet, en ik dus effectief door de fout geen kosten meer misloop. Althans, zo was ik natuurlijk in de veronderstelling. - 17 Nov. Maar wat merk ik? Afrekening van UnitedConsumers. Ik lijk wél een afgesproken jaarlijkse korting van 2 x 49 euro mis te lopen. Ik was na de toezegging van de teamleider logischerwijs in de veronderstelling dat overige contractbepalingen ongewijzigd zouden blijven. Als ik had geweten dat ik er alsnóg 98 euro zou mislopen omdat buiten mijn schuld het laatste jaar van mijn 3 jarig contract niet helemaal is uitgediend, had ik natuurlijk niet aan Oxxio gemeld dat UnitedConsumers uit coulantie van een overstapsboete afziet. - Dezelfde dag stuur ik een mailreply naar de teamleider van UnitedConsumers, hopende dat de aanhoudende situatie snel wordt opgepikt. - 22 Nov. Nog geen reactie. Ik neem telefonisch contact op met UnitedConsumers, leg het probleem opnieuw uit, en ik informeer toezegging van de teamleider. De medewerker geeft aan dat ze ‘het door zal zetten’ naar de betreffende afdeling. Ik vraag haar hoe lang antwoord op zich kan laten wachten, waarop ze aangeeft dat ze het niet zeker weet, en dat het wel een dag of een week kan duren. - 24 Nov. Ik word gebeld door UnitedConsumers! Een vriendelijke medewerker legde uit dat de betreffende teamleider even ziek was, waardoor antwoord even op zich liet wachten. Daarnaast werd mij uitgelegd dat de 2 x 49 euro korting even over het hoofd is gezien, omdat al een tijdje geen 3 jarig contracten meer worden aangegaan met jaarlijkse korting, maar alleen met éénmalige korting. Ook vertelde de medewerker dat ze intern lering proberen trekken ten behoeve van mogelijke verbetering. Als Oxxio nou ook eens zo hulpvaardig zou zijn..


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Afspraak hoort afspaak te zijn. Vervolg afspraak.

    De prijsafspraak voor het energiecontract was in mijn geval een grote teleurstelling. Sluit een vast contract voor een jaar met een vaste prijs af🥳nou vergeet het maar. Iedere 3 maanden wordt het herzien en wordt het gewoon omhoog of omlaag bijgesteld naar aanleiding van je 3 maandelijkse verbruik. Ik kon het bedrag niet lager aanpassen dan het aangepaste bedrag. Het aparte was dat ik daar pas een 1 maand woonde, dus werd beoordeeld op het verbruik van de vorige bewoner en daar kon niets aan gedaan worden, " na 3 maanden gaat het dan weer aangepast worden, misschien wordt het dan minder" 🤷‍♀️U begrijpt het al, volgend jaar een ander bedrijf en nu weet ik meer over welke vragen ik moet stellen. Dat is ook meteen hun goede punt de mensen bij de klantenservice hebben geduld en leggen je alles uit. De dame van de klantenservice, Angela werkte beter aan de image van hun bedrijf dan de agressieve verkopers die bellen. 15/11 Ik heb vandaag gesproken met een heer van de klantenservice, die net als de vorige dame zich professioneel en kundig(van wanten weten🤭) het gesprek aanging. Beide kanten hebben begrip getoond, dat was ook exact waarom ik deze post geplaatst heb. Eigen verantwoordelijkheid is tegenwoordig zo'n ding en ik vond dat er eenzijdig voor mij beslist werd. Het was idd op basis van de vorige bewoners. Zij hebben niet alleen het beste met hun consumenten voor ogen, ook hun bedrijf is daarbij gebaat. Kortom het was een eerlijk verhaal. Mijn wens is dat United Consumers dat bij aanvang kristalhelder communiceert, zelfs deze scepticus moet nu meer sterren geven.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Klantcontact

    Ik ben recentelijk klant geworden bij jullie bedrijf en ik heb gemerkt dat de documenten per post zijn verzonden naar mijn adres, terwijl ik daar nog niet woon in plaats van via e-mail. Na wat contact te hebben opgenomen met de klantenservice om dit probleem op te lossen, kreeg ik snel antwoord op de telefoon en was het probleem in 3 minuten opgelost. De klantenservice was dus snel, efficiënt en erg behulpzaam, wat ik echt kon appreciëren. Normaal gezien ben ik minstens een halfuur bezig met chatbots en lange keuzemenu's bij andere bedrijven, dus dit was echt een verademing. Ik ben dan ook heel tevreden over de service die jullie hebben geboden.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Niet meer dan lof voor U.C maar !!

    Niet meer dan lof voor U.C. Met de torenhoge energie tarieven de afgelopen periode waren hun scherp geprijsd voor de vaste klanten die niet overgestapt waren (2022) maar toen de tarieven daalde en de concurrentie groter werd moest ik verplicht eerst overstappen om daarna van de actie gebruiken te maken bij U.C. en dat vind ik uit de tijd. Meerdere bedrijven waar je een abonnement hebt behouden hun klanten tegenwoordig door de aanbieding te geven als je gewoon wilt blijven. Maar goed…..een maandje overgestapt naar budget energie en weer terug !! Omslachtig maar goed….regel is regel. Dus geen 5 sterren anders een dikke 10


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Plussen en minnen

    Telefonische bereikbaarheid is prima. Mailcontact verloopt ook goed. Al mijn vragen worden duidelijk beantwoord. Wel erg jammer dat ik pas op de laatste dag van de beeindiging van mijn energiecontract een nieuw aanbod krijg. Je kunt bij United Consumers dus niet 1 of 2 weken voordat je energiecontract afloopt een nieuw contract met ze afsluiten. Dit betekent dat je een maand vastzit aan variabele tarieven voordat je weer een vast contract met ze kunt afsluiten. Heel vreemd. Klantenservice hierover benaderd en ik krijg als reactie: 'dit is onze manier van werken'. Jammer.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    IBAN-discriminatie

    IBAN-discriminatie dit bedrijf werkt mee aan discriminatie met IBAN dat is verboden. kon geen sim-only afsluiten omdat ik geen ideal betaling kon doen van 0.01 cent gevraagt om ik geld over kan maken via me eigen bank NEE kan niet werdt me meegedeeld. kreeg te horen dat kpn telefoon dit eist. bedrijf zeg dat kan je geen contract kan afsluiten klaar. ik navraag gedaan bij kpn netwerk was helemaal geen spraken van bij kpn kan je wel op anderen manieren betalen is me meegedeeld. ik heb dan ook een sim-only afgesoten via kpn netwerk waren ook nog goedkoper en alles wel normaal geregeld. OPROEP MENSEN DIE DIT NET ALS IK OOK HEBBEN MEEGEMAAKT MAAKT ER EEN MELDING VAN VIA DE NEDERLANDSE BANK DEZE BEDRIJVEN KRIJGEN DAN HOGE DWANGSOM OPGELEGT DOOR DE NEDERLANDSE BANK IS GOED VOOR ZE HOPEN DAT ZE DE VOLGENDE KEER WEL BETER NADENKEN.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Naar tevredenheid “probleem” opgelost.

    Na een miscommunicatie zoals we het maar zullen noemen ben ik vandaag door de service afdeling gebeld. De kou is uit de lucht en de oprechte excuses natuurlijk aanvaardt. Vandaar dat ik van 1 ster nu er 5 durf te geven. “Gewoon” omdat Roy me keurig te woord heeft gestaan en ik de review in het heetst van de “strijd” had geplaatst. Wanneer de erkenning er is van de “foute handeling” en deze direct is opgelost ben ik oprecht blij dat ik het vertrouwen weer terug heb in UC. Begrepen dat ik bijna vanaf de oprichting (2009) klant ben. sinds vandaag maar proberen nog 15 jaar klant te blijven


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Trouwe klant wordt niet beloond bij verlenging contract

    Ben bijna 4 jaar lang klant van U.C. Mij is een aanbod gedaan om mijn contract te verlengen en dat aanbod komt, op basis van mijn geschat verbruik, uit op een maandtermijn van Euro 209,85 1 jaar vast. Via Gas/licht.com was er op dat moment aan aanbieding van U.C. op basis van het zelfde verbruik van euro 175,04 per maand 1 jaar vast. Dat bleek echter alleen voor nieuwe klanten te zijn. Het is teleurstellend dat trouwe klanten van uit coulance niet een beter bod krijgen aangeboden van U.C.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    United customers gaat ermee door

    Ik heb een zorgverzekering afgesloten en het is ok geregeld. Niet echt problemen mee ofzo. Ik heb ook een tankpas en doordat ik die tankpas heb krijg ik voordeel op mijn zorgverzekering. Aangezien zorg een grote kostenpost is, is dit een grappige manier om korting hierop te krijgen.

    De site vond ik overzichtelijk en makkelijk om mee te werken. was allemaal zo geregeld. Geen frustraties ofzo. Ik beveel united cusomters wel aan als je met een gezin wil besparen op de kosten.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Klantcontact

    Ik heb me nieuw opgegeven bij United Consumers en blijken de documenten per post verstuurd aan het adres, waar ik nog niet woon ipv bv. via e-mail. Ik heb dus gebeld bij de klantendienst, om het contract op te vragen. Binnen 2 minuut werd de telefoon opgepikt en binnen nog eens 3 minuut werd het probleem opgelost. Top service. Normaliter ben je bij andere bedrijven min. een 1/2 uur bezig met chatbots, lange keuze menues etc. Ik ben zeker tevreden over de klantenservice.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Tankpasje

    Geen idee, word altijd goed geïnformeerd, alleen wacht ik al weken op een tankpasje.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Verrassing zit 'm in de kleine dingen!

    Altijd fijn om op de hoogte gebracht te worden van goed nieuws!


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    De ‘beloning’ na één jaar klant…

    Wij hebben 15 nieuwe zonnepanelen, rond de 5000khw opbrengst, 2000kwh eigen verbruik, 1000m3 gas United Consumers (UC) levert zonder problemen stroom en gas. Zoals de meeste leveranciers. Wij hadden een jaarcontract. Deze liep vorige week af. Binnen mijn persoonlijke omgeving zou ik een verlengingsaanbod krijgen. Dit aanbod werd echter pas op de dag dat het contract afloopt, hier geplaatst. Terwijl ik er per mail al eerder ook expliciet om had gevraagd. Resultaat; je kan niet al voor aflopen contract, het aanbod van UC vergelijken met andere leveranciers. Omdat je als bestaande klant toch hoopt op een fijn aanbod, zeg je niet al je contract op. Vervolgens zie je op de dag van einde contract, dat UC je een verlengingsaanbod doet waar je koude rillingen van krijgt; - Terugleververgoeding is van 0.135 euro terug gegaan naar 0,05 euro per kwh - Ons maandtarief zou van 105 euro pm naar 176 euro per maand gaan - Er zouden terugleverkosten van 2,24 euro PER DAG in rekening worden gebracht, ofwel meer dan 821 euro per jaar!!!!! Met andere woorden, ik moet met mn zonnepanelen meer dan 40kwh op een dag opbrengen, wil ik hier letterlijk een paar centjes aan overhouden. Alles eronder, kost ons dus geld! De terugverdientijd zoals ons is aangegeven nu precies een jaar geleden (voorspelling 6-7jr) is hiermee min of meer oneindig geworden. En tuurlijk geldt dat we zoveel mogelijk energie moeten verbruiken op het moment van opwekken. Dan geldt bovenstaande ‘boete’ niet. Maar dat is praktisch gewoon onmogelijk omdat we beiden werken overdag. En we hebben nu overcapaciteit, omdat we voorbereid wilden zijn op eventuele aanschaf warmtepomp. Het is dus voor ons nu dus goedkoper om het complete systeem uit te zetten dan het z’n werk te laten doen. De omgekeerde wereld. Regels veranderen tijdens de wedstrijd. Ik word er niet blij van (understatement). Nee helaas, ik ga niet door met UC. Een bedrijf dat mij op deze manier ‘beloont’ om nog een jaar klant te blijven… ik ben overgestapt. En omdat ik vanwege uitblijven verlengingsaanbod nu pas met een andere leverancier ik zee ga, zit ik de komende 30 dagen (opzegtermijn van het zojuist ingegane variabele contract) dus nog wel vast aan UC en haar veel hogere tarieven. Ik dacht en hoopte dat je met UC misschien, heel misschien als consument nu eens niet heel hard genaaid zou worden. Maar helaas…


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Laagste prijzen met de leuke kortingen…

    Laagste prijzen met de leuke kortingen op verbruik. En samen zijn we sterk. Eendracht maakt macht


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Ben over gestapt naar U.C

    Ben over gestapt naar U.C . Zij zouden de overstap regelen . Nu hebben ze de overstap geregeld 27 dagen voor het einde van mijn vorige contract. Dus ontvang ik een boute van 100,00 eur. Hier ben ik dus erg verdrietig over , Waarom zorgen ze niet dat dit netjes overloopt ????


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Ik word al tientallen jaren bijgestaan…

    Ik word al tientallen jaren bijgestaan door united consumers en ze doen dat in volle tevredenheid voor mij.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Duidelijk in communiceren .

    Duidelijk in communiceren . Alleen nog te dure energie en gasprijzen


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    link naar kadoshop werkt niet

    link naar kadoshop linkt niet naar de kadoshop maar naar dezelfde pagina. Zo ga ik alleen maar rond in cirkeltjes


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Er is al al zins ,zover ik kan terug…

    Er is al al zins ,zover ik kan terug kijken niets bijgeschreven van af 22 oktober 2022 hoe kan dit…?…….???? Heb al eens geschreven hor of zie niets !!,,!!!! Oplichters?? Vergeten?


Anderen bekeken ook