Onze missie tegen valse online beoordelingen

Bij ErvaringenSite geloven we vast dat de meningen van echte gebruikers het belangrijkste zijn om een open en transparante gemeenschap te creëren waar bedrijven als potentiële nieuwe klanten kunnen zien of het product of de dienst die een merk aanbiedt echt interessant is.

Helaas is deze taak niet altijd gemakkelijk door het verschijnen van verschillende factoren die zoeken om de lezer te misinformeren die betrouwbare en ware meningen wil zien. We kunnen deze gevallen onderverdelen in drie punten die deel uitmaken van ons engagement voor de transparantie en integriteit van het platform.

Gevallen van Valse en Kwaadaardige Meningen

  • Valse Ervaringen: We vinden vaak meldingen van gebruikers waar al hun meningen verdacht zijn omdat ze uiterst positief of negatief zijn door ongebruikelijke beschrijvingen.

In deze gevallen is er altijd het vermoeden dat deze meningen gerelateerd zijn aan de concurrenten van het bedrijf die potentiële klanten proberen af te schrikken of, integendeel, valse recensies die zeer positief zijn en er kan een vermoeden bestaan dat de eigenaren zelf hun eigen gebruikers creëren om meningen te creëren. die niet objectief echt zijn.

  • SPAM: Dit is een van de meest voorkomende en gelukkig makkelijker te detecteren aangezien de inhoud meestal niets te maken heeft met de beschrijving van het bedrijf. Dit type ongepaste inhoud is meestal promotioneel, betekenisloze tekst SPAM of andere soorten inhoud die niet nuttig zijn voor lezers die wel geïnformeerd willen worden door echte beoordelingen van mensen die hun producten of diensten hebben geconsumeerd.

  • Beoordelingen als gevolg van bot-aanvallen of gemaakt door AI: Recentelijk met de verschijning van kunstmatige intelligentie bij ErvaringenSite vechten we continu om ons niet te ontvangen ongeverifieerde meningen of die verdacht worden geschreven door AI. Daarom moedigen we elke gebruiker aan om dit soort gebruikers te melden via onze Rapporteer tool.

Hoe vechten we beoordelingen die niet echt zijn?

Vanuit ons ErvaringenSite team nemen we dit probleem zeer serieus. Daarom hebben we een gespecialiseerd ondersteuningsteam waar we 24/7 werken om naar de gemeenschap te luisteren door hun klachten en meldingen van beoordelingen die verdacht zijn van niet door mensen gemaakt of niet authentiek te zijn.

Dankzij het feit dat we ons voortdurend updaten, hebben we verschillende geavanceerde beveiligingssystemen om massale SPAM-aanvallen of door AI gegenereerde inhoud te voorkomen. Echter, we nodigen onze gebruikers altijd uit om alert te zijn voor het geval ze twijfelen of de beoordelingen van een gebruiker organisch en betrouwbaar zijn. Laten we het internet een schonere plaats maken om eerlijke ervaringen, zowel positief als negatief, te lezen!

Hoe handelen we wanneer we detecteren dat een beoordeling mogelijk vals is?

Bij ErvaringenSite werken we altijd aan geautomatiseerde systemen die automatisch die beoordelingen elimineren die een onregelmatig patroon volgen of onrealistische tijdsframes. Dit betekent dat we veel van de potentiële valse beoordelingen die proberen te plaatsen op ons platform automatisch hebben geëlimineerd.

Voor uitzonderingen hebben we de gebruikers zelf die ook geïnteresseerd zijn in het behouden van een eerlijke en duidelijke gemeenschap. Wanneer een gebruiker een melding indient over onregelmatigheden in de beoordelingen, zal ons team de volgende stappen volgen om te bepalen of we inderdaad te maken hebben met een kwaadaardige en onwerkelijke beoordeling of dat het een betrouwbare mening is.

  1. We analyseren beide partijen

In elk geschil moeten altijd beide partijen worden gehoord; Daarom zal onze professional die verantwoordelijk is de klacht en redenen lezen waarom de gebruiker overweegt dat genoemde beoordeling niet gepubliceerd moet worden en zal vervolgens de originele beoordeling lezen. Door dit proces kan de examinator de aanvraag goedkeuren of afkeuren indien de kwestie niet duidelijk is.

  1. In geval van twijfel -> Onderzoek

Als er nog steeds twijfels zijn over de betrouwbaarheid van de inhoud geschreven in de beoordeling, zullen we rechtstreeks contact opnemen met de auteur om hun ervaring en redenen te valideren om hun mening over het bedrijf te verifiëren. Er moet rekening worden gehouden dat vanuit ons team we niet alleen “vertrouwen” op het woord, maar we doen een complete analyse van de accountgeschiedenis van de gemelde persoon, zoals de frequentie waarmee ze beoordelingen schrijven, de totale score daarin en hun inhoud.

  1. De Geschreven Mening wordt Geaccepteerd of Geëlimineerd

Met de getuigenis en ons privéonderzoek kunnen we absoluut concluderen of genoemde mening al dan niet tot ons platform hoort. Vandaag hebben we een hoog succespercentage als het gaat om met zekerheid te weten welke meningen nuttig, betrouwbaar en geverifieerd zijn en welke uit het systeem moeten worden verwijderd om niet kwaadwillig de houding van de potentiële klant te beïnvloeden.

Er kunnen bepaalde uitzonderingen zijn waar de schrijver van de beoordeling hun post kan behouden in ruil voor het bewerken ervan op een manier die voldoet aan ons correcte inhoudsbeleid (Onthoud dat we altijd hulp en advies bieden over Hoe een Beoordeling te Schrijven)