Kobo Reviews
Reviews (131)
Nog geen reviews!
Ga op zoek naar bedrijven waar je ervaring mee hebt en schrijf er reviews over! Je reviews dragen bij aan een transparantere markt en zorgt voor betere betrouwbaarheid van bedrijven..
Aankoop van The Clara eReader bij Indigo
Ik heb mijn eReader gekocht bij Indigo op 23 januari 2024 en ik ben er absoluut dol op. Helaas had ik een probleem met het scherm dat vastliep en ik kon het niet oplossen. Ik heb geprobeerd Indigo te bellen omdat ik de bon niet had en ze zeiden dat ze me niet konden helpen met vervanging. Toen besloot ik de klantenservice van de eReader te bellen om te kijken of ze mijn bon konden vinden, maar ze hadden geen succes omdat ik het niet op hun site had gekocht. In plaats van te zeggen dat ze me niet konden helpen, overlegde de vertegenwoordiger met haar supervisor en vertelde me dat ze mijn apparaat volledig zouden vervangen!! In eerste instantie zeiden ze dat Indigo verantwoordelijk was voor de garantie, maar omdat ze dat niet wilden doen, heeft Kobo ingegrepen. Ik ben echt blij met het resultaat!
Ben al meer dan 10 jaar aan de Kobo en…
Ben al meer dan 10 jaar aan de Kobo en inmiddels heb ik de Libra 2. O.h.a. tevreden maar enkele kritiekpunten wil ik wel geven. Het ingebouwde woordenboek kent slechts gemakkelijke woorden, als je een moeilijk woord ingeeft krijg je 'geen definitie gevonden'. Ja, zo kan ik het ook! Kobo, maak eens een goed woordenboek! Verder, de Libra 2, mooie e-reader, landscape vind ik echt fijn, zowel via een knop als via touchscreen pagina's omslaan is prettig. Vreemd vind ik dat iedere keer bij het aan zetten van de e-reader het boek op z'n kop begint. Na een pagina omslaan kan je de e-reader dan weer omdraaien en is alles goed. Heel merkwaardig! Dat is een software probleem en moet toch op te lossen zijn?
Onvolledige reeksen
Inmiddels al ruim 8 jaar in het bezit van mijn kobo e-reader en deze werkt nog steeds probleemloos. Sinds een anderhalf jaar ook een kobo plus abonnement. Ik ben tot hiertoe heel tevreden alleen het aanbod stoort me soms, zo zijn er vaak reeksen waarvan boek 1 wel in het abonnement zit maar de rest niet. Dat is echt jammer want ik wil dan aan deel 2 beginnen en moet die dan apart aankopen. Ik heb echter net voor het abonnement gekozen om niets te moeten aankopen. Het is ook niet zo dat het dan nieuwe boeken zijn want ze zijn vaak toch al meer dan een jaar geleden gepubliceerd... Beetje bijsturen dus kobo, dan blijf ik fan.
e-reader, bestelling, service
Mijn eerste ervaring met het bestellen van een e-reader was niet echt positief. Op vrijdag 16 februari plaatste ik mijn bestelling en betaalde ervoor, maar kreeg geen bevestiging van mijn bestelling of betaling. Na een lange chat met een medewerker, bleek dat ze mijn bestelling niet konden vinden. De medewerker raadde me aan om een formulier in te vullen en beloofde binnen 48-72 uur te reageren. Ik vond dit erg teleurstellend en onprofessioneel. Uiteindelijk heb ik mijn e-reader wel ontvangen, maar het begin verliep helemaal niet vlot. Gelukkig is het uiteindelijk goed opgelost, wat wel positief was aan de situatie.
Op tijd geleverd
Op tijd geleverd, goede prijs/kwaliteit verhouding en goede informatie
Fijne websire
E-reader het goedkoopst op eigen website. Website gemakkelijk in gebruik en levering is erg snel en zorgvuldig verpakt.
Zeer goede ervaringen met Kobo plus
Zeer goede ervaringen met Kobo plus. Elke maand lees ik meerdere boeken met veel plezier en gemak. Het abonnement is zijn geld waard! Ik lees bij sommige reacties dat de boeken niet worden gedownload. Dat is mij ook gebeurt en dit komt heel af en toe voor. Daar is 1 eenvoudige oplossing voor. Meld jouw e-reader af bij je Kobo account (instellingen/accounts). Daarna start je je e-reader opnieuw op en stel je deze opnieuw in door je aan te melden met Kobo of je Bol.com accounts. Vervolgens worden al jouw boeken gedownload en op je e-reader gezet, inclusief de uitstaande boeken.
e-reader
De e-reader is echt handig 's nachts om te lezen. Het is wel een beetje traag qua bewegingen (in vergelijking met een iPad natuurlijk), maar dat is oké. De tekst op het scherm is duidelijk en het voelt echt aan alsof je een echt boek vasthoudt. Het toestel is superlicht en gemakkelijk mee te nemen, en het installeren van boeken gaat vlot. Wat de batterij betreft, die gaat echt lang mee en het opladen gaat snel. Ik zou het zeker aanraden om er eentje te kopen. (De waterdichte functie heb ik nog niet getest... hopelijk ook niet nodig)
Kob ereader en app is top..!!
Ik ben zeer blij met een wederom nieuwe Kobo ereader. Ik gebruik al vele vele jaren een ereader, zou niet zonder kunnen. Als backup bewaar ik altijd digitale boeken in mijn mail, het is al 2x gebeurd dat een oude ereader het begaf of ik d ze onherstelbaar had beschadigd op een vakantie adres. Met de Kobo app op mijn telefoon kon ik de gewenste boeken uploaden en via mijn telefoon door blijven lezen. Ideaal als tussen oplossing. Zou nog fijner zijn als de app en de ereader met elkaar kunnen syncen
Goede site en fijn bestelproces
Overzichtelijke site met duidelijke informatie over de verschillende e-readers. Prijzen gelijk aan die van de winkels. Gemakkelijk bestelproces en keuze in betaalmogelijkheden. Levertijd is wat langer dan bij winkelketens maar ik had geen haast en levering binnen 1 week vond ik uitstekend. Goede mailwisseling mbt bestelling en levering. Track en trace code aanwezig. E-reader was goed verpakt in kartonnen doos.
Voldoet in alles aan de verwachtingen
Eenvoudige bestelmethode, snelle levering en een apparaat dat in alle aspecten aan de verwachtingen voldoet.
Het is onmogelijk te communiceren met…
Het is onmogelijk te communiceren met het bedrijf bij gebrek aan email adres en telefoon. En maar door gaan met geld innen van de credit card Hierop reageert Kobo met een automatische gegenereerd antwoord, dat ik contact met ze moet opnemen, zonder er bij te melden hoe dat dan moet !! Slecht slecht slecht
Geweldige e-reader
Geweldige e-reader; altijd goed te lezen. Overdag en s avonds dmv het licht.
Reader voldoet aan de verwachtingen.
Reader voldoet aan de verwachtingen. Licht in de hand, goed leesbaar, voldoende geheugen voor heel veel boeken. En kleur aanpassingen in de avond. Helaas door waarschijnlijk door een val is de vorige reader kapot gegaan. En toch besloten om weer een Kobo uit te zoeken.
Boeken overzetten.
Ik wilde de boeken van mijn oude ereader op m'n nieuwe ereader overzetten. Zonder kabel via de wifiverbinding. Na ongeveer 15 mails en 1,5 uur chat was mijn vraag nog niet beantwoord. Ik heb ervaren dat er snel gewerkt en snel beantwoord wordt bij jullie Altijd een antwoord met een bedankje voor de vraag en en mededeling dat de prioriteit een goede service is. Maar ik kreeg geen hulp, geen antwoord op mijn vraag en linkjes die mijn probleem niet opgeloste. Ik kreeg nog antwoord en linkjes in t Engels en nog een link in het Duits. Vreemd want we chatten in het Nederlands. Niets beantwoordde mijn vraag, Niemand van jullie heeft mijn vraag goed gelezen of geïnterpreteerd of een oplossing aangeboden. Uiteindelijk heb ik mijn vraag gesteld bij bol.com. Van hun kreeg ik onmiddellijk een duidelijk antwoord en een stappenplan (wel 12 stappen) om mijn vraag op te lossen. Had ik dat maar eerder gedaan.
Een hele snelle verzending
Een hele snelle verzending Zeer goed verpakt
aankoop e-reader
De informatie die ik opgevraagd had was duidelijk. Echter punt van verbetering is: de telefonische bereikbaarheid!
Slechte ervaring
Als de Kobo actief is, gaat het goed. Zodra hij in de slaapstand schiet, gaat het fout. Meer dan 24 uur opladen om uit de slaapstand te komen (waarom???), wat heb je dan aan zo’n apparaat? En nu als klap op de vuurpijl: mijn account gewist en dus alle boeken waarvoor ik heb betaald, verdwenen. WAARDELOOS. Ik ben bereid mijn verlies te nemen, maar Kobo doe ik dus nooit meer.
De klantenservice is erg frustrerend
De klantenservice is erg frustrerend. Snappen de vraag niet, ondanks je alle informatie duidelijk meegeven. Kennen vaktermen zoals ARC niet. Blijven "oplossingen" aandragen die irrelevant zijn. Het lijkt wel alsof je met een robot praat. Erg onpersoonlijk contact. Ik heb een reviewexemplaar ontvangen vanuit de uitgever, deze is door ADE gegaan zoals hoort bij beschermde ebooks. De ebook is via laptop, mobiel gewoon prima te gebruiken maar op Kobo blijf je een leeg scherm zien. Platform geeft aan dit enkel bij Kobo te zien en dat dit bij Kobo gemeldt is. Kobo komt met oplossingen aan als "verkeerd format" en "heb je het boek bij ons gekocht"? Het is gewoon het juiste bestand en een arc kun je niet kopen. Uiteindelijk probleem niet verholpen; wat duidelijk bij Kobo zelf ligt. Dus de enige oplossing die ik me kan bedenken is een Kindle kopen en nooit meer aan een Kobo beginnen. Als iemand die zelf bij KS heeft gewerkt, hoop ik dat jullie deze feedback serieus nemen want er is niets irritanter dan 3x of meer je vraag te moeten herhalen.
Review met meeste stemmen
Beperkte toegang boeken
Lees verder